söndag 27 mars 2011

Träning

Full fart hela dagen! Först hade vi stalljouren, alltså morgonfodringen/utsläppet imorse så jag och mamma var där tidigt tidigt och fodrade och släppte ut. Halv nio var vi på plats på Hamre (mamma jobbade som sjuksköterska där så jag följde med och kollade) och de hade det ju inte lugnt precis. Många hästar gick omkull och halkade så de fick till slut ta bort två hinder och stänga av en del av ridhuset, kasst... men aja. Sen va det att skjutsa hem Petra vid två sen bar det iväg till stallet för de skulle till rockis med Helmer innan jag skulle träna där. Visade sig att Muttan hade ett stort sår på ena benet och var varm och svullen så blev inte att åka iväg för deras del =/. Petra följde med oss till träningen istället och filmade (Y)! Red med nya stövlarna och allt, haha riktigt nice, kommer ha ont i morgon antar jag x). Men träningen gick KANOOOON!! Urvacker häst alltså, helt klockren. Det som gick fel va endast pga mig, men det rätade vi till snabbt tycker jag. Red markarbete idag och skuttade småhinder på volt och i åttor, samt snett över hindrerna för att få till korta snabba svängar, och han bara gjorde det!!! Supernöjd :D:D:D Filmklipp därifrån kommer ;D Skuttalugnt!

Inga kommentarer: