lördag 19 mars 2011

Sadelprovning!

Ja nu sitter jag här, inomhus i detta underbara väder.
Mamma och moster Åsa har hästarna idag så de ska ut på en 3h ridtur och bara ha det skönt, själv blir det nog att sätta sig ner med alla uppgifter som ligger och skräpar från skolan :)

Imorgon klockan 11.00 ska jag, mamma och ninio befinna oss på Glada hästen i Spiltan, för att prova lite nya sadlar. Kommer att byta in min Prestige Equipe sadel mot någon annan om vi hittar någon som passar han och mig bättre. Min sadel nu är ju en 18", vilket är alldeles för stort egentligen, och jag känner verkligen hur snett jag sitter i den sadeln och min rygg klarar inte riktigt av det känner jag. Så blir först och främst att titta efter sadlar med 17" istället, och hopp såklart :) Sen får vi se hur resten blir.. Det svåra blir nog att försöka få ur en sadelförsäljare vad hennes sadlar egentligen är värda, för har ingen lust att byta ner mig i pris.. men men det löser sig nog :)


Min sadel, Prestige Equipe 18" 32, L, Kalvskinn
(dock inte MIN sadel på bilden, men samma modell)





Skuttalugnt! :)

Inga kommentarer: