fredag 25 mars 2011

Sorry Sorry

Nu har det varit lite dålig uppdatering på de senaste dagarna tycker jag, har helt enkelt inte haft tid, men nu är det på gång igen :D
Det som har hänt då.. Ridit Ninio som vanligt i nya sadeln och det har gått jättebra, förutom att hästen en en EXPLOSION!! Nu får han lite mera havre (0,75 liter + 0,5 liter korn) både morgon och kväll så han har lite extra fart under hovarna, vilket är roligt, när han väl lyssnar x).

Var ute till Hagbyholm och red runt ängarna och sen en sväng på grusvägen bort, och höll på att åka av sådär... 4 gånger?! Skitpigg häst som galopperar jättefint, sen tvärnit och reser sig och kastar sig om och springer några steg innan jag hinner få stopp på honom.. hmm bara ohyffs. Så nu längtar jag tills paddocken är ridbar så det går att träna upp hyffset på honom igen.

I helgen har jag stalljour dårå, vilket innebär morgonfodring + utsläpp - insläpp + em. hö & betfor - kvällsfodring. Lördag morgon-Söndag kväll. Blir lite körigt men vad gör man inte för hästarna liksom :) Ska åka in på träning på Rockis på söndag eftermiddag också, följer nog troligtvis med mamma till Hamretävlingarna på söndagen då hon är sjuksyster där. Kolla lite på ponnysar som hoppar runt och kanske få lite inspiration ;)

Mera uppdatering kommer så fort det händet något, kom gärna med förslag på vad ni vill läsa om :D
Skuttalugnt!!

2 kommentarer:

Pelles blogg sa...

Aha! Det är det jag har att vänta snart då.. Har börjat blanda upp och bytit mysslin mot havre till Pelle hästen. Hmm, har inte märkt någon skilnad än men det kommer väl.
Att läsa om är precis det su skriver. Vad som händer och hur det går. Puss :O)

Linda sa...

haha får hoppas han behåller sig lugn då men man vet ju aldrig, Ninio är tydligen överkänslig på havren och reagerar väldigt fort x). okej då fortsätter jag såhära då :D Pusss