måndag 28 mars 2011

Lång ridtur

Åkte ut till stallet klockan 14.00 idag och började med att mocka och fixa iordning, sen var det bara att klaffsa ut i leran och hämta hästen. Var på ett sånt himla pysselhumör idag så blev att frisera hela hästen x). Svans,man och lugg blev mycket snyggare så nu ser han riktigt maffig ut :D Jag, Ida, Zandra & Petra var ute på en 2,5h ridtur, då vi red runt på en äng en bit från stallet och red dressyrarbeten. Hahah jag fick hoppa upp på Zandras Pandora och skulle bara testa lite, och de gick väl sådär, och direkt när Zandra hoppade upp igen blev hon avkastad (A) Ops! Sen fick jag testa Helmutten också :D Lite annorlunda men va skojjsigt att testa, och petra red Ninio lite, så fiiiina så :D Sen bar det iväg tillbaka hemmåt, så hela rundan tog oss ca 2,5 timme. Skönt ändå att hästarna får vara ute så pass länge och ta de lugnt. Sen skjussade jag hem Zandra och nu sitter jag här med en macka i handen och har tråkigt. Vill att de ska gå att ladda upp filmerna men icke sa nicke, det går då inte än! Men de kommer så fort det går, håll ut :D Skuttalugnt!

Inga kommentarer: