söndag 20 februari 2011

Wooow!!!

Idag blev det träning för Lillan på Rocklunda. Hoppning stod på schemat och det var redan uppställt en massa hinder i hela ridhuset, Perfekt!
Red fram honom, countrade några varv, och sen var det dags. Har inte hoppat honom sen i Oktober så förväntade mig ju en och annan galen häst, men nejdå!

Började med travbommar + en upphöjd. Först laddade han på allt men sen kom vi fram till att jag tänker så att han hoppar allt (på nå wierd sätt).. sen lärde jag mit hitta takten på ett annorlunda sätt och efter det funkade allt!
Hindrerna låg väl på kanske max 70-80 cm så det var ingen höjd vi hoppade. Började först på ett litet kryss, sen det krysset + ett räcke i linje. Sen hoppade vi en linje med tre hinder i rad (vattenmatta, vanlig, mur) Han va inte tittig alls och gick KANON! Jättefin sammanhållning och han gick som en boll mellan hindrerna och sen bara skuttade över lugnt.

Vi avslutade med att hoppa en konstig linje, först var det ett hinder med små räcken under så det vinglade han lite mot eftersom det såg äckligt ut antagligen, sen rundade ett hinder väldigt snävt och sen mot ett vågräcke. Han va KANON där med, kan inte få nog av det ordet... men sen när vi rundade testade jag att bara rida honom på ytter, alltså bara hålla i yttertygeln + använda ytterbenen, och han vände som på en femöring. Stod på stället och galopperade medans han vände sig och sen bara i lugnt galopp som en boll mot våg-hindret och bara fjoff, så va han över!?!?

Känner mig URnöjd med hästen idag och nu känns det verkligen som att tävlingsäsongen är på G! om allt fortsätter såhär bra så kommer det kanske bli någon tävling inomhus i April, innan hemmatävlingarna, eller så blir det bara en Pay n' Jump på hemmaplan nån vecka innan de riktiga tävlingarna där. Aja får fundera lite.. Men är HAPPY ANYWAY! :D


Bild på hästen och mig från hemmatävling i höstas :)

Inga kommentarer: