fredag 18 februari 2011

Superridtur :)

Nu var det länge sen jag skrev, men det har samtidigt inte hänt så mkt. Min rygg har varit jättedålig igen och fått reda på av doktorn att jag har senskideinflammation i höger hand = går inte så bra att rida. Måste skaffa fram speciellt skydd till handen och sen ska det gå att göra saker som jag brukar :)

Har dock inte hunnit skaffat något skydd än men ville inte avstå från att rida ändå. Idag hade vi studiedag men jag gick upp vid åtta och skjussade mamma till jobbet så jag kunde ha bilen under dagen. Sen åkte jag hem och böt om till hästkläder och åkte ut till stallet. Kanonhärlig dag med mycket sol och bra underlag. Blev att rida upp för Asarnas väg och rida 2h galopprundan.
UNDERBAR HÄST MAN HAR! han var kanon, reagerade knappt på bilarna och var dundertaggad så han småtravade hela tiden. Sen när vi kom ut på vägen travade vi de där ca 2km tills galopprundan börjar, där blev de galopp ca 6-7km och sen skritt ca 5-10minuter. Sen va de 2km trav igen hemmåt och sen skritt längs Asarnas igen..
Nu är ryggen aningen pajjad igen, ÄVEN om jag red med väst.. Men det spelar ingen roll för det var en underbar ridtur, en sån som man kan leva på läääänge !! :D

Imorgon kväll är det möte/fest med Västerås Ryttarsällskap, vilket antagligen kommer bli roligt, hoppas det :D

Nu blir det tvn en sväng innan det är dags att hämta mamma igen och åka iväg för att storhandla. Skuttalugnt :)

Inga kommentarer: