måndag 21 februari 2011

Shiitsak!! :O

Idag när jag och Petra åkte ut till stallet så började vi med att mocka. Sen hämtade jag in Ninio för att kika till hans rygg och se hur skavsåren va idag. Han ömmade jättemycket när jag borstade och tryckte på ryggen, och sen kom Nettan ner och sa att på morgonen när hon va nere och skulle sätta på honom täcket så la han sig ner när hon kom bak mot ryggen... Inte bra!!

Blev att svänga förbi Glada Hästen i Spiltan efter stallet och snacka sadlar igen då. Eftersom min sadel är en 18" så är den aningen för lång/stor för Ninio eftersom han har så kort rygg, och för stor för mig. Så har funderat på byte eller ny sadel för bådas del. Samma tyckte Lena på GHiS, (glada hästen i spiltan). Så på tisdag den 1 mars kommer hon över till Lista och har med sig massor av andra sadlar för att testa ut någon ny till Ninio. Blir då att byta in min sadel mot den nya om jag hittar någon som jag tycker passar och är bra. Hon ska samtidigt kolla in Helmers sadel och kolla om den passar honom. :)

Suckigt att det alltid är ständiga sadelproblem med denne kille, men det är inte kul när det inte fungerar så det är lika bra att ha en sadel som passar till 100%, speciellt om man håller på och tränar och tävlar hela tiden!

Inga kommentarer: