lördag 10 oktober 2009

Tävling i Sevalla :)




Idag var det tävling i Sevalla som gällde då, Laghoppning :D:D .
Framridningen på tävlingen var usel, bara en liten lerig och hal gräsplätt med ett hinder i, så det blev inge framhoppning osv så vi efteranmälde oss till en clear round på 60 cm innan laghoppningen som låg på 80 cm! .
Ninio var exemplarisk i clear rounden alltså :D vi var jättesamspelta och kom ut med en rosett dinglande i förbygeln ;) (Y).
I laget va vi helt fel med varandra, jag glömde driva, och han fjantade sig... tyckte det va roligare att springa bredvid hindret och hoppa över hinderstödet (dem är små, ca 1-1,10 cm höga bara) istället.. hmm skojj ;P sen slog jag ner 3an för då kom vi också helt fel med varandra. Men är supernöjd, och faaan vad han hoppar:O bjuder som ett as på hindrerna och det är jätteroligt :D man märker verkligen glädjen i honom igen.. :)
Vi kom inte vidare till omhoppning i laget, men shitthesame ^^, .. BRA DAG !! :D


Sen måste jag bara berätta en grejj.. I torsdags var jag ute o red på ninio på en raksträcka (gräsväg) och han gick UNDERBART! galoppen gick i skrittakt och han BÄT GALOPP PÅ RAKSPÅR !!!!!! hela tiden :O så himla UNDERBAR hääääääst <3<3


.. och glömde skriva en grejj där uppe... Nu vill jag att ni svarar på det hära , Ska jag satsa på att åka till Strömsholm den 22a oktober och hoppa Pay n' Jump, ELLER ska jag satsa på att tävla den sista lokala tävlingen för iår den 31a i Eskilstuna ? :) Kan inte bestämma mig ;) .

Inga kommentarer: