lördag 31 oktober 2009

Eskilstuna 31/10-09




Idag var jag och Ninio och tävlade i Eskilstuna då. Jättefint ställe och han kändes super under framridningen/framhoppningen. Väl inne på banan var han klockren, gick felfritt runt och hade näst bästa tiden :), synd bara att det bara var en clear round..

Nästa klass va då 1m, (vanlig tävling). Banan var väldigt svår, brytna linjer hela tiden osv. Allt gick kanon fram till hinder nr 5. Blev tidigare ganska distraherad när ninio på nått konstigt sätt lyckas - över hinder 3 - pressa/trycka på maskoten som hänger i förbygeln och då låter det: *pussljud* I LOVE YOU !! .. hihi då började man såklart småfnittra och tappade koncentrationen.
Men tillbaka till hinder nr. 5 nu då.. Båda blev lite hetsiga och kom alledes för snävt emot oxern, Ninio - räddaren i nöden - HOPPAR stillastående högt som tusan över, jag flyger minst 1 m upp ur sadeln, landar på Ninio igen, lite snett dårå, med hjälmen över ögonen. Då kommer jävulen fram bakom mina öron så jag sätter hälarna i sidan på han och "skriker" till hästen: JAA BRA KILLEN, KOM IGEEEN NU!! . i FULL FART mot 6an, hoppar den.. sen lyckas ja få lite kontroll, men kommer för snävt mot 7an som han stannar på =/ .
När jag sen ska volta och komma emot hindret igen så står nästa tävlades IVÄGEN för mig, så då hade hästen redan bestämt sig för att inte hoppa det hindret mera :(.. så vi vägrade ut oss där, men hoppade sedan 6an GALLANT som sluthinder.

Jättenöjd med honom :D:D (Y) , bjöd heela tiden, hoppade som satan och gjorde sitt bästa, ;) .. Haha om man bara hade fått med "flummhoppet" på film, och publikens: OOOOH !! , och sedan asgarvet ^^,

Inga kommentarer: