söndag 25 april 2010

HAPPY GIRL !


Idag blev det till att hoppa Ninio då för första gången på ca 7 veckor. Kändes väldigt bra i min mage och hade inte ont så då var det bara att köra på. Vi ställde upp 3 hinder, ganska tätt så det skulle gå med små svängar och även stora då om man ville det. Det började med att hindrerna låg på 60cm, och då va han bara så oerhört pigg o dragig o stark och allt det dära oså gick det inge bra heller. Men GUD vilken bjudning han har fått mot hindrerna, vill inget hellre än att hoppa...(förutom oxern som stod mitt i en vattenpöl för att agera vattenhinder, men tillslut kom vi över det med). Sedan när vi värmt upp höjde vi till 90-1m nått och SHIIITT.. vilken klockren häst. Helt fantastiskt gick han, bara flöt över hindrerna och gjorde allt jag sa åt honom att göra. Red i PYTTEfart i galoppen mot hindrerna och runtom, men sen ca 2 språng emot släppte jag efter så han tog kraftigare o snabbare steg och sen bara flög över hindret :'D ..iiih kändes precis som det ser ut i världscup tävlingar (A). Stoolt över hästen är man iallafall. Sen tyckte vi det va lika bra att sluta när det gick som bäst så blev inte så mycket mera än det..

Men det känns iaf hur bra som helst inför tävlingarna som kommer och börjar om 2 veckor. Så nu blir det ridning för mig ca varannan dag iaf nu för att vänja om min mage. Men snart då jeklar är vi igång på topp igen ;) (Y)

[En bild från förra sommarn i ransta fick pryda inlägget..xd]

1 kommentar:

Petra!!! sa...

smutsig hest :O