lördag 14 mars 2009

_____________________________

Ninio var på bushumör nån dag när jag skulle hämta honom från hagen, han och Tascha, märren han delar hage med var totalt crazy xD , fick några hyfsade bilder med mobilen :D



Jaha, det var länge sen jag skrev tror jag...
Får väl skriva lite om hur det går med Ninio :)

Just nu har jag inte ridit honom på 6 dagar, har varit sjuk och sen har jag faktist inte haft lust att just rida. Då passade jag på och göra lite annat med den lille killen.

Jag har longerat honom ca 3 ggr under den hära tiden. Har gått SUPER ! speciellt nu sist i går, gick stadigt runt och tänkte inte änns tanken på att snurra :D stooolt man är då ;)

Sen har jag börjat tömköra honom också, i början var det väääldigt läskigt tyckte han men sen, sen så släppte haken och han går SÅ bra i det också, kan trava med mig springandes tätt bakom, rygga, stanna, vända.. ja rätt mkt iallafall :D , men det roligaste är att han är så villig på att jobba så han går i form HELA tiden när jag tömmar honom, och jag gör inte änns någonting , men ändå jobbar han sig själv :D ... tkr det är skönt att man kan börja variera sig lite :)

Men nu får jag väl ta tag i ridningen igen och komma igång igen och träna ;),
Det är ju så tråkigt väder ute:O .. men ja :D haha nu ska jag nog ut till stallet ;) BYE!

___________________________________________

1 kommentar:

Pelles blogg sa...

ahhhhh!! Härligt Linda. Det verkar ju gå bra för er. Längar också till sol o varmare dagar bättre underlag mm. Var själv ut o galoppa i lördags.